Geplaatst op

Succesvolle uitstroom Emergobaan

Beste vrienden en allen die ons een warm hart toedragen,

het is de laatste tijd dan misschien wat stil rondom ‘de Luctor’, maar we kunnen terugkijken op de afsluiting van een succesvolle periode in een werkervaringsplaats bij ons aan boord. Volgende week begint een van onze ‘Emergobaners’ haar nieuwe carrière in een opleiding tot lasser. Geheel blanco kwam ze begin 2021 op vrijwillige basis enkele uren per week meedraaien op allerlei gebied. Al doende kwamen we er achter dat haar interesses op technisch vlak liggen. Dankzij haar doorzettingsvermogen en toch ook wel een dosis lef, kreeg ze de basiskennis van de lastechniek onder de knie. Ze had haar roeping gevonden en bleef daarin volharden. Ze ging zelfs zo snel dat we een meer specifieke leerplek voor haar zochten en die vond ze bij Maaskant in Stellendam, heel fijn dat ze daar ook mee mocht draaien. Daar gaat ze volgende week ook haar leer-werktraject starten. Wij zijn supertrots op haar en wij wensen kanjer Angelica heel veel succes in haar toekomstige baan als toplasser! Als stichting hebben we een pittig jaar achter de rug, vanwege alle beperkingen konden we geen groepen ontvangen en werkten we met een kleinere groep vrijwilligers of op basis van individuele begeleiding, om binnen de regelgeving toch iets te kunnen betekenen. We geven de stichting nu als behoudsstichting vorm, met vrijwilligers op de zaterdag. De andere dagen zetten we onszelf elders in, om zo het hoofd boven water te blijven houden.